tirsdag den 22. marts 2011

Vinteren har været hård ved drivhuset!


Et par af ruderne i drivhuset er gået itu, selvom de stadigvæk sidder fast vil vi skifte de værste ud. De sidder i taget og skal erstattes med baner af polycarbonat, som skulle være langt mere holdbart. Sidderne skal fortsat være af glas så man kan kigge ind og ud i drivhuset.


“ I drivhuset” svarede min daværende 2-årige søn da jeg, en kold forårsdag sidste år ved denne tid med dagtemperature på 6-8 grader, spurgte ham hvor vi skulle spise frokost.
Og det er et godt billede på forholdet til vores drivhus. Jeg nyder “frugterne”af drivhuset fra marts til november. I det tidlige forår er det et lunt og rart haverum, hvorfra jeg kan følge med i alt det som vokser og gror, spise frokost, drikke kaffe, læse avis eller ligefrem amme. Og hen mod vinteren er det tomater (plukket og lagt i kasser eller kurve indendørs) som langsomt modner og giver vitaminer og glæde langt ind i den mørke årstid.
Mit drivhus er et koldhus, og det vil sige at jeg ikke bruger nogen form for tilskudsvarme, men jeg får så meget ud af det alligvel fordi jeg dyrker 2-3 hold afgrøder på hver plads i løbet af et år.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar