torsdag den 17. marts 2011

Så er der sået salat!

Nu kan havedrømme og -tanker jo ikke blive ved det, så selv om vasketøj og nullermænd burde få opmærksomhed, så har jeg sået lidt blandet salat og nogle små pink sommerfloks (brilliant collor et eller andet...).
Jeg har bredsået salaten i en lille flamingokasse til senere udplantning i drivhuset, hvor jeg altid har salat som forkultur.Hvis vejret driller, altså forbliver koldt, kan salaten høstes som babysalat på 5-10 cm, og så må jeg så nogle nye planter til drivhuset.
Og hermed et tip fra The Edible Garden til så- og prikle hjørnet: Brug en gammel plastflaske som vandkande. - Tøm flasken, sæt låget på, lav nogle små huller i låget med et søm og en hammer (5-10 stk.), fyld flasken med vand - Nu kan vandmængden nemt doseres over de små og sarte planter! Se et lille klip fra BBC programmet her: http://www.youtube.com/watch?v=7qDHTyfaxlo som jeg i øvrigt har kopieret fra http://www.findindspiration.dk/ hvor Pia bl.a. fortæller om sin have.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar