mandag den 4. april 2011

Jordbær og hvidløg...



... skulle eftersigende være en ritig god kombination, hvor planterne draer nytte af hinanden. Dagens billede viser da også at hvidløene står meget fint, tilgengæld er jordbærene (1. års planter) noget små. Men i hvert fald har bege dele overlevet vinteren, hvor jeg flere gange kiggede på bedet og tænkte at det så helt dødt ud. Hvidløggene er nemlig sat i august og plejer at være fine små grønne toppe inden jul, men denne vinter viste det grønne sig først i marts!
Og jordbærne skal nok nå at komme sig inden blomstring, selvfølgelig er udbyttet ikke så stort første år.
- Men alle burde dyrke jordbær, jorbær kan dyrkes de fleste steder og stiller ikke store krav til jorden, de skal dog helst ikke tørre ud, især når frugterne skal udvikles, altså når de blomstrer og har grønne frugter. Derudover er de fleste sorter meget nemme. De kan dyrkes i potter og kasser, bede og højbede, drivhus, særlige jorbærpotter eller som skovjordbær i staudebedet eller altankassen. Og sidst men ikke mindst -børn elsker at plukke og spise jordbær.


3 kommentarer:

  1. Hej Sofia. Jeg faldt lige over hende her: http://sysleriet.blogspot.com.. Som jeg også sagde til dig, tror jeg det er billedet af kagen, der gør at du ikke kan få layoutet til at fungere... hvis du altså vil have links og etiketter i siden..
    Er jordbær og hvidløg godt sammen?

    SvarSlet
  2. Nu har jeg prøvet at ændre lidt på det (både billedet af kagen og layoutet). Og det er da også lykkedes, men hvad synes du, er der noget man savner eller bliver det rodet?
    Og jordbær og hvidløg, ja nu kan du læse det i bloggen, jeg blev afbrudt af telefonen og fik ikke uploadet tekst og billede samtidigt... Glæder mig også til at prøve kartofler og valske bønner sammen.
    Og tak for sidst i øvrigt.

    SvarSlet
  3. Jeg synes ikke det er rodet. Det er jo smag og behag hvordan ting skal se ud, men jeg synes det er rart at man hurtigt kan orientere sig og se hvad bloggen indeholder - og det kan man nu.

    SvarSlet