onsdag den 6. april 2011

Forårstegn i min have...

Blå anemone

... er der mange af lige nu. Både de officielle (læs om dem her) (viol, humlebi og hvid anemone) og dem som jeg forbinder med forår, som den blå anemone. Anemonen står også i blomst i skoven, og de hvide er også tæt ved at springe ud, og om kort tid kan jeg finde både de blå, hvide og gule anemoner i skoven og sammen med den lilla lungeurt er det noget af en farve fest. Det er så fint når de alle blomstre i samme skov.
Ramsløg og purløg er også kommet op i min have, så mon ikke det snart er tid til årets første høst?

2 kommentarer:

  1. Sikken en fin blå anemone ;-)
    Hvor er du heldig, at du har ramsløg i haven. De vil ikke gro i min, og der er ikke nogen i skovene lige omkring mig, så jeg skal på farten hver gang.

    SvarSlet
  2. Ramsløgene er faktisk kommet af sig selv, nogle gange kan det jo betale sig at give have lidt fred, og nyde det "ukrut" som kommer op.

    SvarSlet