mandag den 16. april 2012

Min yndlings blomst...

Var titlen på et blogindlæg jeg læste, og dette må være min, i hvert fald ud af dem som blomstrer lige pt. Altså annemoner er både smukke, mystiske og lidt af et mirakkel når de fylder hele skovbunden for at "forsvinde" igen efter få uger. Og en anemone med en bi det er da et fantastisk forårstegn. Jeg vil ud i skoven og råbe mit forårsskrig - ligesom Ronja Røverdatter.
I øvrigt er skovbunden det naturlige system som jeg prøver at efterligne i mine bede: INGEN bar jord, hvis der ikke er blomster eller store buske er der blade og smågrene. Udvaskningen fra jorden er minimal, der er kompostering på stedet og ukrut minimeres. Jeg tror at de naturlige systemer er dem, som giver det bedste resultat både for biodiversitet og mennesker. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar