tirsdag den 24. april 2012

Køkkenhaven begynder at tage form...


Her er det persille og radiser, radiserne er netop klar til at blive spist. I højbedene er kartofler og valske bønner kommet op, og jeg har sået rødbede, gulerødder, rucola, tagetes. Emil har fået sit eget bed her er det sommerblomster og solsikker som han har puttet i jorden, senere skal det suppleres af pralbønner og ærter - det bliver lige sagen for den lille fyr, også selvom det er mor som skal passe det. Også har vi selvfølgelig sået karse i en bakke inden døre, det er jo super pædagogisk, man kan følge frøene dag for dag og det er lige til at overskue med pasningen.

4 kommentarer:

  1. Hold da op! Sikke en masse der er kommet i jorden hos jer. Jeg har kun lagt kartofler, sat løg og plantet asparges ud. Resten må vente lidt endnu.
    Held og lykke med det hele. Jeg glæder mig til at føle med, også i sønnens haveprojekter.

    SvarSlet
  2. Tak, det lyder da heller ikke som om du keder dig :-) Asparges er skønt, en kort udsøgt fornøjelse som understreger hele konceptet med sæson råvarer, når man ser de mere eller mindre slatne eller trægede stænger året rundt i supermarkedet.

    SvarSlet
  3. Mums hvor ser den persille god ud. Og sikke meget du har fået sået. Jeg må vist hellere komme igang i weekenden, hvis det ikke skal blive for sent :-)

    SvarSlet
  4. Tak, persillen har overvintret, det er derfor den er så kraftig. Held og lykke med såningen, for sent er det slet ikke, men det er jo sjovere tidligt på året at følge med i alt det der spirer og gror.

    SvarSlet