lørdag den 23. juli 2011

Sommerregn og havestatus.

Der er jo nok at se til når man har små børn, så ferien er hurtigt fyldt op af gøremål uden at man egentlig har nået noget... Men altså her kommer en status på diverse haveprojekter.

Allerførst synes jeg det regner lidt rigeligt..., altså haven er utrolig frodig og alt vokser, men jeg nyder det ikke helt så meget som jeg forestillede mig, jeg er i hvert fald ikke helt så meget ude i haven som forventet.

Valske bønner og ærter
Vi høster flitigt fra køkkenhaven, spiser alle de kartofler og gulerødder som vi orker - de valske bønner er blevet rigtig gode.


Og det er jo et tilbagevendende dilemma: Skal man være hjemme når der er allermest i køkkenhaven eller skal man tage på 3 ugers ferie? Det kan jeg vist ikke give noget svar på, men jeg må sige at netop i år, hvor vi havde planlagt at være en hel del hjemme, og netop derfor har sået og gjort ved, så savner jeg en tør græsplæne og lange aftner med gril og bålmad.

Se her det lille sjove "Peddersen og Findus" telt som jeg troede at vi skulle sove i de dage vi var hjemme, vådt og trist!

Bierne er heller ikke glade for det kolde og våde vejr, se hvor de klumper sig sammen. Det er snart tid til at slynge sommer honning og fodre for vinteren.

Her i drivhuset burde jeg tilbringe mere af min tid, sammen med modne agurker og chili, samt tomater som venter på solskin så de også kan modne.


Stjerneskærm og høje sommerfloks i pink og hvid



Der er mange fine farver i haven flerårige bl.a. store floks og små sommerfloks i krukker som jeg såede i det tidlige forår.
Små enårige sommerfloks,
sået af egne frø fra lyserøde blomster
 og afkommet er som man kan se flerfarvet.
Endelig laver vi kager og saft af sommerens
fine bær, en del ryger også i fryseren til vinterens smooties.


1 kommentar:

  1. Jeg har også valgt at holde ferie hjemme, for der er så mange ting at hygge sig med. Og regnvejr er dejligt, når man skal flytte planter, og man slipper for at vande. Men hvor mange planter er det lige, jeg har fået flyttet? Nu er haven altså vandet!

    SvarSlet