søndag den 5. juni 2011

Rababer i metermål

Denne fine køkkenhave er ikke min, men et afsnit af haven Fredriksdal i udkanten af Helsingborg (http://www.fredriksdal.se/) De gør en hel del ud af at dyrke gamle sorter og også egns karakteristiske sorter, som de mange forskellige rababer på billedet. Bemærk den fine detalje med bønneplanter som skal kravle op ad en jernbue hen over bedene. (Jeg mener at have set noget lignende i Jamie Olivers egen køkkenhave.) Romantisk ser det i hvert fald ud med flettede pilehegn og velpassede frugttræer rundt om køkkenhavens forskellige afsnit. Skønt med sådan en inspirerende køkkenhave.

1 kommentar:

  1. Jeg har også besøgt Frederiksdal flere gang. Jeg er vild med deres køkkenhaver.
    Hvis jeg havde en større have, ville jeg også have en hel rabarbersti ;-)

    SvarSlet