fredag den 27. maj 2011

Så er chilierne kommet ud i drivhuset...

jeg har ventet til temperaturen kom over 10 grader om natten, og det er den først nu. Ellers kan det resultere i lavere udbytte. I år har vi sorterne early jalapeno (medium stærk), corbaci (mild næsten som peberfrugt og meget rigt bærende, super i salater), marconi rosso (sød peberfrugt). Det skal nok blive godt, om to uger er de dobbelt så store.


Salat er der også rigeligt af i drivhuset, de tre sorter i såbånd er virkelig lykkedes godt, vi spiser dagligt. Tomaterne vokser, kun agurkerne mangler udplantning, men det skal jeg have gjort snarest. Desuden er der 5 små tusser, som jeg håber spiser sneglene. Det første hold radiser er spist og det næste samt persille på vej.
I køkkenhaven er det vist kun de forspirede bønner som mangler, men så snart det ikke blæser skal de plantes, de står i rootcontainers og er klar til udplantning.

2 kommentarer:

  1. Jeg regner også med, at jeg skal have chilli'er plantet ud i drivhuset her i weekenden. Tomaterne har jeg heller ikke fået ud, så det er vist ved at være på tide :-) Det er så dejligt, når det gror derude og vi kan plukke friskt direkte fra drivhuset :-)

    SvarSlet
  2. Det lyder som nogle gode sorter, Sofia! Særligt den der milde til salaterne. Jeg satte mine ud sidste weekend, men jeg er da ærligt talt lidt bekymret med den kulde og blæst, vi har for tiden.

    I øvrigt har jeg pottet en basilikum og en persille ud i hvert deres bed. Skønt at have noget at høste af hele sommeren! :)

    Maj-smil fra Marianne i Den helbredende have

    SvarSlet